מילון המונחים המקיף לשיווק דיגיטלי
בעידן הדיגיטלי של ימינו, בו הטכנולוגיה והתנהגות הצרכנים מתפתחים ללא הרף, הבנה מקיפה של מילון המונחים המלא לשיווק דיגיטלי אינה עוד מותרות אלא הכרח לבעלי עסקים. הנוף הדיגיטלי מלא במספר עצום של מונחים, מושגים ואסטרטגיות שיכולים להיראות מהמם בהתחלה. עם זאת, על ידי התעמקות במילון המונחים העצום הזה, בעלי עסקים יכולים לפתוח את המפתחות לקמפיינים שיווקיים מוצלחים, לשיפור מעורבות הלקוחות, ובסופו של דבר, לצמיחה עסקית. בין אם זה שיווק בדוא"ל, קידום אתרים, אופטימיזציה של המרות או הבנת מסע הלקוח, כל מונח ממלא תפקיד חיוני בעיצוב הנוף השיווקי. הכרת המונחים הללו מעצימה את בעלי העסקים לקבל החלטות אסטרטגיות, לשתף פעולה ביעילות עם צוותי שיווק ולהקצות משאבים בחוכמה. זה מאפשר להם לדבר באותה שפה כמו אנשי שיווק, מה שמבטיח גישה מגובשת ומיושרת בכל ערוצי השיווק. על ידי הבנת מילון המונחים של השיווק הדיגיטלי, בעלי עסקים משיגים יתרון תחרותי, המאפשר להם לרתום את מלוא הפוטנציאל של מאמצי השיווק שלהם ולהניע את העסק שלהם לשיאים חדשים של הצלחה.

מונחים כלליים לשיווק דיגיטלי
1. שיווק: שיווק הוא תהליך של קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל פעילויות שונות כמו חקר שוק, פרסום ומכירות. שיווק אפקטיבי נועד להבין ולעמוד על צרכי הלקוחות, ליצור מודעות למותג ולהניע מעורבות והמרות של לקוחות.
2. קהל יעד: קהל היעד מתייחס לקבוצת צרכנים ספציפית שעסק שואף להגיע אליה במאמצי השיווק שלו. זיהוי שוק היעד עוזר לעסקים להתאים את המסרים, המוצרים והאסטרטגיות שלהם כך שידבר אל הקהל היעד. בחירת קהל היעד יכולה להתבסס על גורמים כגון דמוגרפיה, פסיכוגרפיה, התנהגות או מיקום גיאוגרפי.
3. פילוח: פילוח כרוך בחלוקת קהל היעד לקבוצות נפרדות על סמך מאפיינים או התנהגויות משותפים. פילוח מאפשר לעסקים להבין טוב יותר את הלקוחות שלהם וליצור קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית הנותנים מענה לצרכים, העדפות או תחומי עניין ספציפיים. גישות פילוח נפוצות כוללות פילוח דמוגרפי (גיל, מגדר, הכנסה), פילוח פסיכוגרפי (סגנון חיים, עמדות) ופילוח התנהגותי (הרגלי רכישה, נאמנות למותג).
4. מיצוב: מיצוב מתייחס לתהליך של ביסוס תפיסה ייחודית וטובה של מוצר או מותג בתודעת הצרכנים ביחס למתחרים. מיצוב יעיל מדגיש את הצעת הערך הייחודית ומבדיל את המוצר או המותג מהמתחרים. לרוב זה כרוך בדגש על יתרונות ספציפיים, תכונות או קהל יעד ספציפי שהמוצר או המותג משרתים טוב יותר מאחרים.
5. מיתוג: מיתוג הוא תהליך יצירת שם, לוגו ואלמנטים ייחודיים למוצר או לחברה כדי להבדיל אותו מהמתחרים. מיתוג כרוך ביצירת זהות מיתוגית המדברת עם אל קהל היעד ומעבירה מסרים מרכזיים, ערכים והבטחות רלוונטיות. מותג חזק יכול לבנות אמון, נאמנות והכרה, מה שמוביל להעדפת לקוחות ויתרון תחרותי.
6. מחקר שוק: מחקר שוק כולל איסוף וניתוח נתונים על צרכנים, מתחרים ומגמות שוק כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות. עוזר לעסקים להבין את התנהגות הלקוחות, העדפותיהם והצרכים, לזהות הזדמנויות בשוק ולהעריך את התחרות. שיטות מחקר שוק כוללות סקרים, קבוצות מיקוד, ראיונות וניתוח נתונים ממקורות שונים.
7. הון מותג: הון מותג מתייחס לערך ולחוזק של מותג. הוא כולל גורמים כמו הכרה במותג, מוניטין, נאמנות לקוחות ואיכות נתפסת. הון עצמי חזק של המותג יכול להשפיע באופן חיובי על התנהגות הלקוחות, כוח התמחור ונתח השוק. בניית הון עצמי של המותג דורשת מסרים עקביים, אספקת חוויות לקוח יוצאות דופן ויצירת קשרים רגשיים עם לקוחות.
8. נתח שוק: נתח שוק מתייחס לאחוז מסך מכירות השוק או הלקוחות שחברה או מותג תופסים. הוא מייצג את מעמדה של החברה בשוק ביחס למתחרים. הגדלת נתח השוק מעידה על צמיחה עסקית ותחרותיות. ניתן להשיג זאת באמצעות אסטרטגיות שיווק יעילות, בידול מוצרים, חוויות לקוח מעולות והרחבת שוק.
9. שיווק גרילה: שיווק גרילה מתייחס לטקטיקות שיווק לא קונבנציונליות ודלות תקציב המסתמכות על יצירתיות כדי למשוך תשומת לב ולייצר באזז. הדבר כולל אסטרטגיות חשיבה מחוץ לקופסה כגון קמפיינים ויראליים, אמנות רחוב, פלאש מוב או מהלכי פרסום מבריקים. שיווק גרילה שואף ליצור חוויות בלתי נשכחות ולערב לקוחות בדרכים לא שגרתיות, ולעתים קרובות תוך מינוף מדיה חברתית ומפה לאוזן.
9. ערך חיי לקוח (CLV): ערך חיי לקוח הוא הרווח הנקי שעסק מצפה להרוויח מלקוח לאורך כל משך מערכת היחסים שלהם. CLV לוקח בחשבון גורמים כמו ערך רכישה ממוצע, תדירות רכישה ותוחלת חיים של לקוחות. על ידי הערכת CLV, עסקים יכולים לזהות את הלקוחות היקרים ביותר שלהם, להתאים את מאמצי השיווק להגברת שימור הלקוחות ולהקצות משאבים ביעילות. הגדלת CLV כרוכה באסטרטגיות כמו Remarketing, Cross Mrketing ומתן חוויות לקוח יוצאות דופן כדי לטפח אמינות ונאמנות.
CLV = (ערך רכישה ממוצע) x (תדירות רכישה) x (תוחלת חיים של לקוח)
– ערך רכישה ממוצע: זה מתייחס לסכום הכסף הממוצע שלקוח מוציא על כל רכישה.
– תדירות רכישות: זה מייצג את המספר הממוצע של רכישות שלקוח מבצע בפרק זמן נתון.
– תוחלת חיים של הלקוח: זהו משך היחסים הממוצע של הלקוח עם החברה.
על ידי הערכת ה- CLV, עסקים יכולים לקבוע את הערך לטווח ארוך של רכישת ושימור לקוחות, מה שמאפשר לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיות שיווק, עלויות גיוס לקוחות ומאמצי שימור לקוחות.
10. ניתוח תחרות: ניתוח תחרות כולל הערכה והבנה של נקודות החוזק, החולשות, האסטרטגיות והמיצוב של המתחרים כדי להשיג יתרון תחרותי. עוזר לעסקים לזהות תחומים שבהם הם יכולים לבדל את עצמם, לנצל את פערי השוק או לחדד את אסטרטגיות השיווק שלהם. ניתוח תחרותי כולל ניתוח התמחור של המתחרים, תכונות המוצר, מסעות הפרסום השיווקיים, ערוצי ההפצה וחוויות הלקוחות כדי להודיע על קבלת החלטות ולפתח טקטיקות שיווק אפקטיביות.
11. שיווק B2B (עסק לעסק): שיווק B2B מתייחס לפעילויות שיווק המתמקדות במכירת מוצרים או שירותים לעסקים אחרים ולא לצרכנים בודדים. שיווק B2B כרוך בבניית קשרים עם מקבלי החלטות, הדגמת הערך של מוצרים או שירותים ומתן מענה לצרכים ונקודות כאב ספציפיות לעסק. כולל לעתים קרובות טקטיקות כגון פרסום ממוקד, אירועים בתעשייה, יצירת לידים וניהול מערכות יחסים כדי למשוך לקוחות עסקיים ולהעסיק אותם.
12. שיווק B2C (עסק לצרכן): שיווק B2C כולל פעילויות שיווק המכוונות לצרכנים בודדים (לקוחות קצה) כדי לקדם ולמכור מוצרים או שירותים ישירות. שיווק B2C מתמקד בהבנת התנהגות צרכנים, יצירת קשרים רגשיים ומתן חוויות לקוח יוצאות דופן. הוא מקיף ערוצים שונים כגון אתרי מסחר אלקטרוני, פרסום במדיה חברתית, פרסום מסורתי וקידום מכירות קמעונאי כדי להגיע לצרכנים ולמשוך אותם.

ניתוח SWOT
13. ניתוח SWOT ( Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) הוא אחד המודלים היעילים ביותר לתכנון וניהול אסטרטגיה ולבחינת יכולת הארגון לייצר יתרון תחרותי בסביבה שבה הוא פועל (שוק/תעשייה). השיטה מנתחת את הסביבה הפנימית והחיצונית של הארגון, ועל בסיס הניתוחים מעריכה את סיכוייו של הארגון להצליח.
זהו כלי תכנון אסטרטגי המשמש להערכת החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של החברה. המודל עוזר לעסקים לזהות גורמים פנימיים וחיצוניים שעשויים להשפיע על הביצועים שלהם ולפתח אסטרטגיות בהתאם. הפירוט של ניתוח ה-SWOT הוא כדלקמן:
– חוזקות: אלו הגורמים הפנימיים או היתרונות שנותנים לחברה יתרון תחרותי. דוגמאות עשויות לכלול הכרה חזקה של המותג, מוצרים חדשניים או בסיס לקוחות נאמן.
– חולשות: אלו הם הגורמים הפנימיים או המגבלות שעלולים להפריע לביצועי החברה. זה יכול להיות כרוך בגורמים כמו שירות לקוחות גרוע, טכנולוגיה מיושנת או טווח הגעה מוגבל.
– הזדמנויות: אלו הם גורמים חיצוניים המציגים יתרונות פוטנציאליים לחברה. הזדמנויות עשויות לצוץ משווקים מתפתחים, שינויים בהתנהגות הצרכנים או התקדמות טכנולוגית.
– איומים: אלו הם גורמים חיצוניים המציבים אתגרים או סיכונים להצלחת החברה. האיומים עשויים לכלול תחרות עזה, מיתון כלכלי או שינוי תקנות.
על ידי ביצוע ניתוח SWOT, עסקים יכולים לקבל הבנה מקיפה של מיקומם הנוכחי בשוק ולפתח אסטרטגיות למינוף חוזקות, לטפל בחולשות, לנצל הזדמנויות ולהפחית איומים.

מילון מונחים לקידום ממומן
14. תמהיל שיווק: תמהיל השיווק מתייחס לשילוב של אסטרטגיות מוצר, מחיר, קידום ואסטרטגיות הפצה המשמשות כדי לענות על צרכי הלקוח ולהשיג יעדי שיווק. כל מרכיב בתמהיל השיווק ממלא תפקיד חיוני בעיצוב חווית הלקוח ובהשפעה על החלטות רכישה. המוצר כולל את התכונות, העיצוב והאריזה של ההצעה. המחיר מתייחס להצעת הערך, אסטרטגיית התמחור והערך הנתפס. קידום כולל אסטרטגיות תקשורת, פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות. מקום מתמקד בערוצי הפצה, מיקומים קמעונאיים או פלטפורמות מקוונות.
15. פילוח לקוחות: פילוח לקוחות כולל חלוקת לקוחות לקבוצות על סמך מאפיינים או התנהגויות דומות כדי להתאים אישית את מאמצי השיווק. מאפשר לעסקים להתאים את ההודעות, ההצעות וערוצי השיווק שלהם למגזרים ספציפיים. על ידי הבנת הצרכים, ההעדפות והמניעים הייחודיים של פלחי לקוחות שונים, עסקים יכולים לספק חוויות שיווק רלוונטיות וממוקדות יותר, ולשפר את שביעות רצון הלקוחות ומעורבותם.
16. מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM): מערכות CRM עוזרות לעסקים לאסוף, לשמר ולנתח נתוני לקוחות כדי להבין את העדפותיהם, היסטוריית הרכישות והאינטראקציות שלהם. על ידי מינוף CRM, עסקים יכולים להתאים אישית את התקשורת, להציע מבצעים ממוקדים ולספק שירות לקוחות מעולה, לטפח קשרים ארוכי טווח ונאמנות לקוחות.
17. הצעת מכר ייחודית (USP): הצעת מכר ייחודית היא תועלת או תכונה ייחודית ומשכנעת שמבדילה מוצר מהמתחרים. זהו בעצם אלמנט זיהוי המאפשר להבין מדוע לקוחות צריכים לבחור במוצר מסוים על פני אלטרנטיבות בשוק. USP חזק מעביר הצעת ערך ברורה העונה על צרכי הלקוח, מטפלת בנקודות כאב או מציעה יתרון תחרותי.
18. קריאה לפעולה (CTA): קריאה לפעולה היא הנחיה או הוראה המעודדת לקוחות לבצע פעולה ספציפית. CTAs נמצאים בדרך כלל בחומרים שיווקיים כגון אתרי אינטרנט, מיילים או מודעות כדי להנחות פעולות כמו ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או הורדת אפליקציה וכו׳. CTAs מעוצבים היטב משכנעים, ברורים ומספקים תחושת דחיפות יעלו משמעותית את אחוז ההמרה.
19. שיעור המרה: שיעור המרה מתייחס לאחוז המבקרים באתר או בקמפיין אשר משלימים פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לשירות. זהו מדד חיוני להערכת האפקטיביות של מאמצי השיווק ואופטימיזציה של ביצועי משפך ההמרות. שיפור אחוזי ההמרה כרוך באופטימיזציה של עיצוב האתר, שיפור חווית המשתמש וחידוד מסרים שיווקיים.
20. החזר על ההשקעה (ROI): ROI הוא מדד לרווחיות של קמפיין שיווקי או השקעה. הוא מחושב על ידי חלוקת הרווח הנקי בעלות ההשקעה וביטויו באחוזים. החזר ROI מסייע לעסקים להעריך את היעילות והאפקטיביות של מאמצי השיווק שלהם. הוא מנחה את קבלת ההחלטות על ידי הערכת ההשפעה הפיננסית של השקעות, ומאפשר לעסקים להקצות משאבים בחוכמה ולייעל אסטרטגיות שיווקיות.
החזר ROI = (רווח נקי / עלות השקעה) x 100
– רווח נקי: הכוונה היא לסך ההכנסות שהופקו מההשקעה בניכוי כל ההוצאות הנלוות (מלבד הוצאות מיסוי).
– עלות השקעה: כולל את כל העלויות שנדרשון, כגון עלויות ייצור, הוצאות פרסום ועלויות הפצה.
החזר ה-ROI מבוטא באחוזים ומסייע לעסקים להעריך את האפקטיביות והיעילות של מאמצי השיווק שלהם. החזר ROI חיובי מצביע על השקעה רווחית, בעוד שהחזר ROI שלילי אומר שההשקעה לא הניבה תשואה.
על ידי הערכת החזר ROI, עסקים יכולים לקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי הקצאת משאבים, ביצועים בהשוואה ואופטימיזציה של אסטרטגיות שיווק כדי למקסם את הרווחיות.
21. שיווק משפיענים: שיווק משפיענים כרוך בשיתוף פעולה עם אנשים פופולריים בפלטפורמות מדיה חברתית כדי לקדם מוצרים או שירותים לעוקבים שלהם. משפיענים ביססו אמינות, אמון וקהל גדול בנישות ספציפיות. עסקים ממנפים שותפויות עם משפיענים כדי להגיע לקהלי יעד, לבנות מודעות למותג ולהיעזר בהשפעה וההוכחה החברתית של המשפיענים.
22. שיווק באמצעות תוכן: שיווק באמצעות תוכן הוא הפרקטיקה של יצירה ושיתוף של תוכן בעל ערך, רלוונטי ועקבי כדי למשוך קהל יעד רלוונטי. תוכן יכול ללבוש צורות שונות, כולל מאמרי בלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה, פודקאסטים או פוסטים במדיה חברתית. שיווק תוכן שואף לספק תוכן חינוכי או משעשע הנותן מענה לצרכי הלקוחות, בונה סמכות למותג ומטפח קשרים ארוכי טווח.
23. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO): אופטימיזציה למנועי חיפוש היא פרקטיקה של אופטימיזציה של תוכן ומבנה האתר כדי לשפר את הנראות והדירוגים האורגניים בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. קידום אתרים אורגני כולל אסטרטגיות כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה בדף, אופטימיזציה טכנית ובניית קישורים. על ידי שיפור דירוג מנועי החיפוש, עסקים יכולים להביא יותר תנועה אורגנית, להגדיל את נראות המותג ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
24. תשלום לפי קליק (PPC): תשלום לפי קליק הוא סוג של פרסום מקוון שבו מפרסמים משלמים עבור כל קליק על המודעות שלהם. הוא משמש בדרך כלל בפרסום במנועי חיפוש (למשל, גוגל אדס) או פרסום במדיה חברתית (למשל, מודעות פייסבוק). PPC מאפשר לעסקים למקד מילות מפתח, דמוגרפיה או תחומי עניין ספציפיים, ולשלם רק כאשר משתמשים לוחצים על המודעות שלהם. קמפיינים יעילים ל-PPC דורשים מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של מודעות, אופטימיזציה של דפי נחיתה, וניטור ואופטימיזציה מתמשכים.
25. דף נחיתה: דף נחיתה הוא דף אינטרנט יחיד המיועד לקמפיין שיווקי ספציפי. הוא משמש לעתים קרובות כדי לתפוס כמות גדולה של לידים או לביצוע פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה או הרשמה לניוזלטר. לדפי נחיתה יש בדרך כלל מסר ממוקד, קריאה מושכת לפעולה והסחות דעת מינימליות כדי למקסם את שיעורי ההמרות. דפי נחיתה מותאמים יכולים להשפיע באופן משמעותי על יעילות קמפיינים ועל גיוס לקוחות.

26. שיווק בדוא”ל E-mail Marketing: שיווק בדוא”ל כולל שליחת מיילים ממוקדים לקהלי יעד כדי לקדם מוצרים או שירותים, לטפח לידים או לבנות קשרי לקוחות. קמפיינים שיווקיים בדוא”ל יכולים לכלול ניוזלטרים, הצעות קידום מכירות, המלצות מותאמות אישית או קמפיינים אוטומטיים בטפטוף. שיווק מוצלח בדוא”ל מסתמך על בניית רשימת מנויים איכותית, פילוח קהלים, יצירת תוכן משכנע ואופטימיזציה של יכולת מסירה ומעורבות בדוא”ל.
27. בדיקת A/B: בדיקת A/B, הידועה גם בשם בדיקה מפוצלת, כוללת השוואת שתי גרסאות או יותר של דף אינטרנט, דואר אלקטרוני או מודעה כדי לקבוע מה מהם מניב ביצועים טובים יותר ומייצר המרות גבוהות יותר. בדיקות A/B עוזרות לעסקים לייעל את החומרים השיווקיים שלהם על ידי הערכת אלמנטים שונים כגון כותרות, חזותיים, לחצני קריאה לפעולה או פריסות. על ידי השוואת הביצועים של וריאציות שונות, עסקים יכולים לקבל החלטות מונעות נתונים ולשפר ללא הרף את האפקטיביות השיווקית שלהם.
28. אופטימיזציה של המרות (CRO): אופטימיזציה של שיעורי המרות (CRO) מתמקדת בשיפור אחוז המבקרים באתר אשר משלימים פעולה רצויה, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס או הרשמה לשירות. CRO כולל ניתוח התנהגות משתמשים, ביצוע בדיקות A/B וביצוע שינויים איטרטיביים כדי לייעל את משפך ההמרות. המטרה היא להגדיל את יחס ההמרה ולמקסם את ההחזר על ההשקעה (ROI) מהתנועה הקיימת באתר.
29. מסע הלקוח: מסע הלקוח מתייחס לכל התהליך שלקוח עובר, מהמודעות הראשונית למותג או למוצר ועד לאינטראקציות לאחר הרכישה. הוא כולל נקודות מגע ושלבים שונים, כולל מודעות, התחשבות, החלטת רכישה ותמיכה לאחר רכישה. הבנת מסע הלקוח עוזרת לעסקים לזהות הזדמנויות למשוך לקוחות בכל שלב ולספק חוויה חלקה ומותאמת אישית.
30. מודעות: מודעות מתייחסת למצב של הכרה לגבי מוצר, מותג או רעיון. בשיווק, יצירת מודעות כרוכה בהפיכת לקוחות פוטנציאליים למודעים לקיומו, למוצרים או להצעת הערך של המותג. ניתן להשיג זאת באמצעות ערוצים שונים כגון פרסום, שיווק תוכן, מדיה חברתית או יחסי ציבור.
31. Remariketing: זוהי אסטרטגיה שיווקית הכוללת מיקוד לאנשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם מותג או ביקרו באתר האינטרנט שלו. מאפשר לעסקים להציג מודעות מותאמות אישית לאנשים אלה, להזכיר להם את המותג או המוצר שהם גילו בו עניין. רימרקטינג עוזר להגביר את זכירת המותג, המעורבות ושיעורי ההמרה.
32. המרה: המרה מתייחסת לפעולה הרצויה שמבצע מבקר באתר, כגון ביצוע רכישה, מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר או כל מטרה אחרת שנקבעה מראש. מייצג השלמה מוצלחת של פעולה ספציפית על ידי המשתמש. שיעור ההמרה נמדד על ידי חלוקת מספר ההמרות במספר המבקרים הכולל והוא מבוטא באחוזים.
33. מיקרו המרות: המרות מיקרו מתייחסות לפעולות קטנות יותר או אבני דרך שמשתמשים מבצעים באתר או באפליקציה שמובילות להמרה האולטימטיבית. פעולות אלו עשויות לכלול הרשמה לניוזלטר, הוספת פריטים לעגלת קניות, הורדת משאב או צפייה בסרטון. מעקב אחר המרות מיקרו יכול לספק תובנות לגבי התנהגות המשתמשים ולסייע באופטימיזציה של משפך ההמרות.
34. תשלום לפי צפייה (PPV): תשלום לפי צפייה (PPV) הוא מודל תמחור המשמש בפרסום וידאו, שבו מפרסמים משלמים עבור כל צפייה במודעת הווידאו שלהם. מפרסמים מחויבים כאשר משתמש צופה במשך זמן מוגדר של מודעת הווידאו, בדרך כלל מספר שניות או יותר. PPV מאפשר למפרסמים למדוד מעורבות ולשלם רק כאשר משתמשים מגלים עניין מספיק בתוכן הווידאו.
35. תיוג UTM: תיוג UTM הוא שיטה להוספת פרמטרים ספציפיים לכתובות URL כדי לעקוב אחר האפקטיביות של מסעות פרסום שיווקיים. פרמטרים של UTM, כגון מקור, אמצעי, מסע פרסום ותוכן, מתווספים לכתובות האתרים וניתן לעקוב אחריהם ב-Google Analytics או בפלטפורמות ניתוח אחרות. תיוג UTM עוזר לזהות את מקור התנועה, למדוד את ביצועי מסע הפרסום ולייעל ייחוס שיווקי.
36. שיעור קליקים (CTR): שיעור קליקים הוא מדד שמודד את אחוז המשתמשים שלוחצים על קישור או פרסומת ספציפיים בהשוואה למספר החשיפות הכולל. הוא מחושב על ידי חלוקת מספר הקליקים במספר ההופעות והכפלתו ב-100. CTR משמש בדרך כלל להערכת האפקטיביות של מסעות פרסום מקוונים.
37. עלות לליד (CPL): עלות לליד הוא מדד שמחשב את העלות הממוצעת של רכישת ליד מוסמך באמצעות מאמצי שיווק. זה מחושב על ידי חלוקת העלות הכוללת של מסע פרסום הלידים במספר הלידים שנוצרו. CPL מסייעת לעסקים למדוד את היעילות והאפקטיביות של פעילויות יצירת לידים ולייעל תקציבי שיווק.
38. עלות לרכישה (CPA) / עלות לפעולה: עלות לרכישה (CPA) או עלות לפעולה היא מדד שמחשב את העלות הממוצעת של רכישת לקוח או פעולה רצויה ספציפית, כגון רכישה או שליחת טופס. זה מחושב על ידי חלוקת העלות הכוללת של הקמפיין השיווקי במספר ההמרות. CPA עוזר לעסקים למדוד את האפקטיביות של קמפיינים שיווקיים בהנעת פעולות רצויות ואופטימיזציה של החזר ROI.
39. סוגי התאמה ברשת החיפוש של גוגל: סוגי התאמה ברשת החיפוש של גוגל מתייחסים לאפשרויות המיקוד של מילות מפתח המשמשות בקמפיינים של גוגל אדס. סוגי ההתאמה כוללים התאמה רחבה, התאמה לביטוי והתאמה מדויקת. כל סוג התאמה קובע באיזו מידה שאילתת החיפוש של המשתמש צריכה להתאים למילת המפתח כדי שהמודעה תופעל. סוגי התאמה מאפשרים למפרסמים לשלוט ברלוונטיות ובטווח ההגעה של המודעות שלהם.
40. פיקסל פייסבוק: פיקסל פייסבוק הוא קטע קוד שסופק על ידי פייסבוק המוצב באתר כדי לעקוב ולמדוד פעולות שבוצעו על ידי משתמשים המקיימים אינטראקציה עם מודעות פייסבוק. הפיקסל אוסף נתונים על התנהגות משתמשים, המרות, ומאפשר מיקוד מחדש של מודעות למבקרים באתר בפייסבוק. ה-Facebook Pixel מספק תובנות לאופטימיזציה של מסעות פרסום, למקד לקהלים ספציפיים ולמדוד את יעילות המודעות.
41. פוסט לינק: בהקשר של פרסום דיגיטלי, פוסט קישור הוא דף האינטרנט או היעד אליו מופנים משתמשים לאחר לחיצה על פרסומת. הפוסט-קישור יכול להיות דף נחיתה, דף מוצר או כל עמוד רלוונטי אחר שמתיישר עם המסר והיעדים של המודעה. אופטימיזציה של קישורי פוסטים מבטיחה חווית משתמש חלקה ומגבירה את הסבירות להמרות.
42. Dark Post – קידום ברשת האחורית: Dark Post, הוא פוסט במדיה חברתית שלא מתפרסם בפיד הראשי של מותג אלא ממוקד לפלחי קהל ספציפיים באמצעות פרסום בתשלום. פוסטים אלו משמשים לבדיקת וריאציות שונות של תוכן מודעה, למקד לקבוצות משנה ספציפיות של קהלים ולהימנע מהכרעת עוקבים עם תוכן מוגזם. פוסטים כהים מאפשרים מיקוד וניסוי מדויקים מבלי להעמיס על הפיד הציבורי של המותג.
מרגישים שחסר לכם עוד מידע?
אנחנו תמיד שמחים להכיר אנשים חדשים, לתת ערך מוסף ולהעניק שירות יוצא מן הכלל למגוון רחב של עסקים.
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל המידע!