יצירת פרופיל יוצר (Creator) בפייסבוק האישי
שיווק עסקים בפייסבוק הוא נושא שנוי במחלוקת. במשך שנים, דרך המלך הייתה פתיחת עמוד עסקי, אך בעלי עסקים רבים בחרו להפר את הכללים ולשווק את עצמם דרך הפרופיל הפרטי. ישנן מספר סיבות לכך. חלק מהעסקים פשוט לא רוצים להפריד בין העסק לחיים האישיים. אחרים מוטרדים מהאתגרים בקידום האורגני של העמוד העסקי. יש גם כאלו שנותנים עצות כ-"מומחים" חסרי אחריות, מה שעלול לגרור להפרת מדיניות ולחסימה של העמוד הפרטי. שיווק עסקי בפייסבוק צריך להתבצע בצורה אחראית, גם כדי לא להפר מדיניות ולהיחשף לאפשרות שפייסבוק תחסום את העמוד שלכם וגם כי המידע שאתם נותנים בסוף אמור להיות מיושם על ידי העוקבים שלכם. פתיחת פרופיל Creator היא הדרך הנכונה, האחראית והחוקית מבחינת פייסבוק. זהו ערוץ שיווק יעיל וחוקי, שיכול לעזור לבעלי עסקים להשיג את מטרותיהם. מה גם באמצעות פרופיל יוצר (Creator) תוכלו לקדם פוסטים ישירות מהעמוד הפרטי שלכם. בסופו של דבר, ההחלטה איך לשווק עסק בפייסבוק היא אישית. עם זאת, חשוב לעשות זאת בצורה אחראית ומקצועית, כדי להימנע מבעיות עתידיות.

מה היתרונות בפרופיל יוצר?
מאפייני פרופיל יוצר דיגיטלי
למעשה, מדובר במעין הכלאה בין פרופיל פרטי לדף עסקי, שמנוהלת מהפרופיל ללא צורך בהקמת עמוד נפרד. מאפייניו הבולטים הם:
- פרופיל ציבורי – בדומה לפרופיל אישי, גם בפרופיל יוצר ניתן יהיה לעקוב אחריכם ולהוסיף אתכם לחברים וכך לקבל עוד מהתוכן שלכם. עדין תהיה הגבלה על כמות החברים (עד 5,000 חברים)
- עוקבים - להבדיל מכמות החברים שמוגבלת כאמור ל-5,000 חברים, כמות העוקבים אינה מוגבלת. העוקבים יוכלו להיחשף לתוכן שלכם אך לא יכללו בין רשימת החברים שלכם.
- כלים מקצועיים – בפרופיל יוצר יש גישה לכלים מקצועיים. סטטיסטיקות ונתונים, אפשרויות פרסום ועוד שמזכירים יותר את הדפים העסקיים. ישנה אפשרות לקבל נתוני שימוש על העוקבים, אינטראקציות עם תוכן, נתוני עוקבים ועוד. בדומה לעמודים עסקיים, פייסבוק תציע לעוקבים רלוונטיים פוטנציאליים לעקוב אחריכם או להוסיף אתכם לחברים.
- אבחנה בין תוכן ציבורי לתוכן פרטי – תישמר לכם הזכות לבחור האם לשתף תכנים באופן 'פרטי' רק עם חברים ומשפחה או באופן 'ציבורי'. כל מה ששיתפתם עם חברים ומשפחה בזמן שהפרופיל היה מוגדר כפרטי, יישאר חשוף לחבריכם בלבד.
- שקיפות הפרופיל – כמות המידע שמקבלים העוקבים גדולה יותר מזו שבפרופיל פרטי (למשל, העוקבים חשובים למועד יצירת הפרופיל ולהיותו מפעיל מודעות ממומנות).
- שיווק ממומן – להבדיל מעמודים פרטיים, ניתן להעלות מודעות ממומנות מפרופיל יוצר.
איך להפוך את משתמש הפייסבוק האישי למשתמש יוצר?
בהתאם להנחיות פייסבוק, בהנחה שאתם בגירים בני 18 ומעלה ואין לכם הגבלה כלשהי על עמוד הפייסבוק האישי (בעקבות תוכן מיני, אלימות, לא חוקי) תוכלו בכמה שלבים פשוטים להמיר את הפרופיל האישי שלכם לפרופיל יוצר.
שלב ראשון: היכנסו לעמוד הפייסבוק האישי שלכם ולאחר מכן לחצו על שלוש הנקודות שמופיעות באמצע המסך

שלב שני: לחצו על הכפתור “Turn On Professional Mode” או בעברית “הפוך לפרופיל יוצר”

שלב שלישי: לחצו על Turn On

שלב רביעי: המתינו לסיום הטעינה, לחצו על החץ לחזרה לעמוד האישי ורעננו את העמוד. תוכלו לראות כבר שהחלק העליון של העמוד שלכם השתנה וכעת יש לכם את האופציה לצפות בסטטיסטיקה ולפרסם פוסטים באופן ממומן.

מרגישים שחסר לכם עוד מידע?
אנחנו תמיד שמחים להכיר אנשים חדשים, לתת ערך מוסף ולהעניק שירות יוצא מן הכלל
למגוון רחב של עסקים.
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!